Redukcja prędkości obrotowej:
1.
Sposoby regulacji prędkości wynikają z następujących zależności:
2.
Regulacja przez zmianę częstotliwości (skokowa, płynna).
Jednocześnie ze zmianą częstotliwości należy dokonywać zmiany napięcia tak, aby U/f=const.
3.
Zmiana liczby par biegunów (skokowa ).
Na stojanie mogą być nawinięte 2 lub 3 uzwojenia wykonane na różne liczby par biegunów. Można stosować także jedno uzwojenie przełączania.
4.
Regulacja prędkości przez zmianę napięcia.
Realizowane jest to za pomocą autotransformatora lub sterownika prądu przemiennego. Należy pamiętać, że przy mniejszych napięciach silnik rozwija mniejszy moment napędowy.
5.
Regulacja prędkości za pomocą rezystancji dodatkowej.
Sposób ten dotyczy tylko silnika pierścieniowego , gdyż rezystancję dołączamy do obwodu wirnika. JM większa rezystancja tym mniejsze obroty.